Top 10 tendinţe alimentare pentru 2015 şi impactul lor asupra pieţei de panificaţie

 

 

1. Etichetare clară sau curentul „Clean label”

Preocupările consumatorilor privind conţinutul produselor consumă sunt to mai importante în decizia de cumpărare. De la ingredientele organice la cele naturale, fără aditivi, informaţiile de pe etichetă sau ambalaj trebuie prezentate într-un mod cât simplu şi transparent.

 

 

2. Comoditate pentru gurmanzi sau trendul „Convenience”

Show-urile de gătit televizate influenţează tot mai mulţi consumatori, determinându-i uneori să înlocuiască alimentele din comerţ cu variante pregătite acasaă. În acest context ar putea creşte cererea de aluaturi congelate, produse de patiserie semi-preparate, făinuri speciale sau paste făinoase. Toate acestea trebuie să fie însă uşor de preparat pentru a satisface clienţii.

 


3. Deschidere către inovaţie ţintind „Generaţia Millenium”

Consumatorii cu vârsta cuprinsă între 15 şi 35 de ani, aşa-numita generaţie Millenium constituie circa o treime din populația lumii. Potrivit cercetătorilor această categorie prezintă cea mai mare deschidere către informaţii noi, fiind cea mai predispusă la încercarea unor gusturi noi. Aceşti consumatori sunt interesaţi de povestea din spatele produselor, înschimb sunt mai puţin loiali faţă de anumite mărci.

 

 

4. Gustările ocazionale sunt în creştere

Mese tradiționale sunt în declin, în timp ce gustările ocazionale cât mai sănătoase au şansa de a umple golul, spun analiştii. Industria alimentară a răspuns deja tendinţei pieţei de a  convențional, cu batoane de de musli, brioşe, croissant-e, cereale sau biscuiţi pentru micul dejun. Consumatorii caută acum alimente ușoare şi accesibile pentru a înlocui mesele de prânz și cina.